Przestroga dla mieszkańców Łańcuta przed oszustwami telefonicznymi


W ostatnim czasie Policja w Łańcucie ostrzega mieszkańców przed wzrastającą liczbą oszustw metodą „na pracownika banku”. Ofiarą tych przestępstw padła 42-letnia kobieta, która straciła niemal 9 tysięcy złotych. Oszuści dzwonią do swoich ofiar, podszywając się pod pracowników banków, próbując wyłudzić dane osobowe oraz zmusić do wykonania przelewów. Dlatego istotne jest, aby stosować się do kilku ważnych zasad bezpieczeństwa podczas rozmów telefonicznych.

Metoda, stosowana przez oszustów, polega na informowaniu potencjalnych ofiar o rzekomych zagrożeniach dotyczących ich kont bankowych. W ostatnim przypadku dzwoniący podał się za pracownika banku i powiadomił kobietę o rzekomej próbie nieautoryzowanej transakcji. Przekonał ją do wygenerowania kodów BLIK, co umożliwiło przestępcy wybranie pieniędzy z bankomatu. Takie manipulacje prowadzą często do drastycznych skutków finansowych dla pokrzywdzonych.

Policja apeluje do wszystkich mieszkańców, aby zachowali szczególną ostrożność w podobnych sytuacjach. Należy pamiętać, że pracownicy banków nie będą nigdy prosili o podanie danych do logowania, nie będą namawiali do instalacji aplikacji ani nie będą żądali wykonania przelewu. W razie wątpliwości wskazane jest, aby natychmiast przerwać rozmowę, a następnie po upływie co najmniej 30 sekund skontaktować się z bankiem, używając ich oficjalnego numeru telefonu. W ten sposób można uniknąć utraty oszczędności przez wpadnięcie w pułapki oszustów.

Źródło: Policja Łańcut


Oceń: Przestroga dla mieszkańców Łańcuta przed oszustwami telefonicznymi

Średnia ocena:4.9 Liczba ocen:21


Zobacz Także