Rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna „Mistrzu, zwolnij”, zainicjowana przez PZU oraz Policję. Inicjatywa ta ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego i podkreślenie znaczenia ostrożnej jazdy. Problematyka nadmiernej prędkości nadal pozostaje aktualna, co potwierdzają niepokojące dane o liczbie wypadków i ofiar śmiertelnych na polskich drogach w ostatnich latach.
Agresywna jazda i przekraczanie dopuszczalnej prędkości są dwoma z głównych czynników wpływających na bezpieczeństwo na polskich drogach. W roku ubiegłym tragiczne wypadki kosztowały życie blisko 1 900 osób, a w tym roku podczas wakacji na drogach zginęło niemal 350 osób. Kampania „Mistrzu, zwolnij” jest kontynuacją działań PZU, które w przeszłości przyniosły pozytywne efekty w zakresie edukacji kierowców oraz ograniczenia liczby wypadków. Właściciele PZU podkreślają, że inicjatywa ma na celu wyrobienie kultury odpowiedzialności za własne zachowania na drodze.
W ramach kampanii „Mistrzu, zwolnij” PZU planuje szereg aktywności, w tym szeroko zakrojoną reklamę w różnych mediach. Na ulicach Warszawy pojawi się także wyjątkowy „safety car”, który będzie poruszał się z prędkością dozwoloną w danym miejscu, przypominając kierowcom o zasadach bezpieczeństwa. Dodatkowo, Policja będzie rozdawać naklejki z hasłem kampanii oraz edukować na temat odpowiedzialnej jazdy podczas kontroli drogowych. Celem tych działań jest zarówno zmiana mentalności kierowców, jak i promocja ostrożnych zachowań na drogach.
Źródło: Policja Łańcut
Oceń: Nowa kampania PZU i Policji: „Mistrzu, zwolnij” w trosce o bezpieczeństwo na drogach
Zobacz Także